پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
5695
-
الف
+

نمایشگاه تذهیب‌های قرآنی در مشهد برگزار می‌شود

همزمان با شب میلاد خجسته نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) نمایشگاه بخش تذهیب آثار برگزیده پنجمین دوسالانه تذهیب های قرآنی در مشهد گشایش یافت.

همزمان با شب میلاد خجسته نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) نمایشگاه بخش تذهیب آثار برگزیده پنجمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی جمعه شب در آیینی در نگارخانه رضوان گشایش یافت.

مسئول نگارخانه رضوان موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در این آیین گفت: این نمایشگاه نخستین بخش از آثار برگزیدگان دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در بخش تذهیب شامل 71 اثر را شامل می‌شود.

محمد ظریف افزود: پنجمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی توسط موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در چهار بخش تذهیب، تشعیر، گل و مرغ و نگارگری برگزار شده که 315 هنرمند از 22 استان در آن شرکت داشته‌اند.

وی بیان کرد: تعداد کل آثار رسیده به این دوسالانه 465 اثر شامل 142 تذهیب، 44 تشعیر، 201 اثر گل و مرغ و 78 اثر نگارگری بود.

وی اظهار کرد: از میان این آثار 175 اثر توسط هیات داوران انتخاب شد که شامل 71 اثر تذهیب، 15 تشعیر، 62 اثر گل و مرغ و 27 اثر نگارگری مذهبی است.

ظریف گفت: مقرر شده برای نمایش آثار این برگزیدگان سه نمایشگاه هر کدام به مدت یک هفته در نگارخانه رضوان مشهد برگزار شود که نخستین نمایشگاه در حوزه تذهیب شامل تذهیب و مثنی‌سازی است که از امروز (جمعه 26 آذر)  تا دوم دی‌ماه در این محل برپاست.

وی اضافه کرد: نمایشگاه آثار منتخب در حوزه گل و مرغ چهارم دی ماه و نمایشگاه آثار منتخب نگارگری مذهبی و تشعیر نیز یازدهم دی ماه گشایش می‌یابد.

ب س / ح ی

نظر شما
ارسال نظر